Organisatiestructuur
Een compacte organisatie.
De organisatie heeft in 2008 een begin gemaakt met een nieuwe organisatiestructuur. De snelle groei van TICS maakte dat noodzakelijk. In dit nieuwe model staan dienstverlening, gastvrijheid en eenduidige profilering van TICS centraal. De nieuw ingerichte Commissies met verschillende coördinatoren, verantwoordelijk voor advies & projecten, krijgen met heldere financiële kaders volop de ruimte om hun producten en diensten te ontwikkelen en te presenteren. Door voor deze werkwijze te kiezen krijgen coördinatoren (vrijwilligers) veel verantwoordelijkheid. Een eerder ingericht bestuur met talloze bestuursleden verdwijnt uit de organisatie. De lijnen voor besluiten en overleg zijn kort. Zo kan er effectief gewerkt worden. Deze werkwijze past bij het persoonlijke contact waar TICS voor staat. Juist op lokaal niveau bij het werken in de wijk of binnen de gemeente is dat persoonlijke contact cruciaal.
reklam