Ambities
De TICS is een organisatie waar alle groepen goed vertegenwoordigd zijn en elkaar kunnen ontmoeten. De organisatie bestaat uit vrouwen, mannen en jongeren afdeling die gezamenlijk als vrijwilliger zich beschikbaar stellen. In 2010 is een begin gemaakt met een nieuwe organisatiestructuur. De nieuwe, compacte organisatiestructuur maakt de organisatie wendbaar. De komende jaren wordt de nadruk gelegd op de fysieke locatie aan de Kempstraat 126 in Den Haag. De TICS heeft de afgelopen vierentwintig jaar diverse culturele producten, projecten en diensten ontwikkelt. Deze vormen de basis voor de organisatie en worden de komende tijd verder aangescherpt. Zij blijven divers in vorm en komen tot stand door nauwe samenwerking met partners en wijkbewoners uit wijk, stad of regio. Door de koop van de nieuwe locatie (schoolgebouw) aan de Kempstraat 126 hebben wij meer ruimte tot ons beschikking waardoor nieuwe activiteiten en projecten meer kans hebben van slagen en ontplooiing. De komende periode zullen wij ook werken aan een wijkgericht programma’s. Met, door en voor bewoners uit Transvaal en Den Haag maken we van TICS, in het nieuwe gebouw een kloppend cultureel hart.
Na de renovatie en verbouwing vanwege de bijzondere uitstraling en de uitgebreide en kwalitatief hoogstaande voorzieningen is het schoolgebouw bovendien uitermate geschikt voor grotere bijeenkomsten, conferenties en dergelijke. Juist deze bijeenkomsten worden de komende jaren ingezet als nieuw podium voor kunst, cultuur, educatie, sport en religie. Thematisch en met maatwerk word TICS uitgedaagd om hier hun nieuw publiek te ontmoeten. TICS programmeert en zorgt voor de inhoudelijke invulling van de ruimtes. Vanwege het formaat en de faciliteiten voorziet het pand in een behoefte die in de huidige pand van TICS niet aanwezig is.

reklam